Με αίτημα την σύνδεση του λιμανιού των Μεστών με τον Βόλο επανέρχονται ορισμένοι φορείς του νησιού, ζητώντας την απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση με την ενδοχώρα.
Ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Θοδωρής Πυλιώτης, εξηγεί πως οι λόγοι του αιτήματος είναι οικονομικοί.
Σύμφωνα με τον Γιώργο Μυλωνάδη, πρόεδρο του συλλόγου ενοικιαζομένων δωματίων Χίου, ο Σύλλογος με επιστολή του προς τον γεν. γραμματέα Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, αυτό «θα βοηθήσει στην αύξηση της τουριστικής κίνησης του νησιού, αλλά και τους κατοίκους που θέλουν να μετακινηθούν απευθείας τόσο στον Βόλο όσο και στην υπόλοιπη Κεντρική Ελλάδα… Θα βοηθήσει πολύ στη μεγαλύτερη τουριστική ανάπτυξη της Χίου η οποία δυστυχώς δεν έχει απευθείας αεροπορική σύνδεση τα τελευταία χρόνια με προορισμούς εκτός Ελλάδας και βασίζεται από το εξωτερικό μόνο στην τουριστική αγορά της Τουρκίας που είναι πολύ ευάλωτη και στους ομογενείς εκ Αμερικής που κατάγονται από το νησί».
Η απόσταση από το λιμάνι των Μεστών είναι η ίδια με εκείνη από το λιμάνι του Πειραιά με την Χίο. Έτσι, οι περισσότεροι επισκέπτες με ΙΧ το καλοκαίρι αναγκάζονται να ταξιδέψουν γύρω στις τρείς ώρες μέσω Θεσσαλονίκης ή Πειραιά.
Η σύνδεση με τον Βόλο θα εξυπηρετήσει επίσης τον φοιτητικό πληθυσμό της Θεσσαλίας, όπως και εκείνους που σπουδάζουν στην Χίο.
Ωστόσο, μια πρόταση για να είναι βιώσιμη πρέπει να συνοδεύεται από την αντίστοιχη οικονομική μελέτη, προκειμένου μια ακτοπλοϊκή εταιρεία να μπορέσει να αναλάβει την σύνδεση ενός νησιού με κάποια περιοχή. Η βουλησιοκρατία δεν αρκεί για την επίτευξη ενός στόχου. Ουδείς επιχειρηματίας αναλαμβάνει ένα έργο με προδιαγεγραμμένη ζημία. Επιπλέον, η επιδότηση μιας ακτοπλοϊκής γραμμής δεν βοηθά παρά μόνο εάν πρόκειται για εφοδιασμό ενός νησιού και αποτελεί τον μοναδικό συνδετικό κρίκο δυο απομακρυσμένων περιοχών.
ΠΗΓΗ: ERT