Home ΕΛΛΑΔΑ Καθοδηγώντας Επιτυχώς: Κριτήρια για Σωστό Επαγγελματικό Προσανατολισμό και η Σημασία των Προσωπικών Ενδιαφερόντων

Καθοδηγώντας Επιτυχώς: Κριτήρια για Σωστό Επαγγελματικό Προσανατολισμό και η Σημασία των Προσωπικών Ενδιαφερόντων

by user 3
1 views
Κοινοποίηση

Σημαντικά Κριτήρια για Σωστό Επαγγελματικό Προσανατολισμό

Ο σύμβουλος εκπαίδευσης και επαγγελματικού προσανατολισμού, Κώστας Κατσανέβας, μιλώντας στην εκπομπή «Σαββατοκύριακο από τις 5» στο ΕΡΤNews, τόνισε τη σημασία της σωστής επιλογής σπουδών με βάση την προσωπικότητα του κάθε ατόμου. «Ο πιο σημαντικός κανόνας είναι να επιλέξουμε τις σπουδές που μας ταιριάζουν, δηλαδή να ταυτίζονται με την προσωπικότητά μας, ανεξαρτήτως των μορίων», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ο κ. Κατσανέβας υπογράμμισε ότι τα μόρια δεν είναι απλώς πόντοι εξαργύρωσης, που καθορίζουν την πανεπιστημιακή κατεύθυνση. Δήλωσε ότι πρέπει οι υποψήφιοι να αναγνωρίζουν ότι η καλή απόδοση σε ένα τομέα, όπως το 3ο πεδίο των σπουδών υγείας, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να επιλέξουν τη Σχολή Ιατρικής. Αν κάτι δεν τους εκφράζει, μπορούν να εξετάσουν εναλλακτικές επιλογές όπως η εργοθεραπεία και η λογοθεραπεία, τα οποία προσφέρουν επίσης εξαιρετικές προοπτικές στην αγορά εργασίας.

Συνεχίζοντας, ο κ. Κατσανέβας σημείωσε ότι ένα από τα κρίσιμα κριτήρια για την επιλογή σχολής και επαγγελματικού προσανατολισμού είναι η ορθή ενημέρωση για τις σχολές. Ο υποψήφιος θα πρέπει να γνωρίζει ποια μαθήματα διδαχθούν στο τμήμα που τον ενδιαφέρει, ποιοι είναι οι καθηγητές και ποιο είναι το γενικό περιβάλλον της σχολής. Επιπλέον, η αγορά εργασίας και οι προοπτικές που προσφέρει η συγκεκριμένη κατεύθυνση, είναι επίσης σημαντικοί παράγοντες που χρειάζεται να ληφθούν υπόψη.

«Οι προοπτικές έρχονται σύμφωνα με αυτό που αγαπάμε», σημείωσε ο κ. Κατσανέβας, τονίζοντας ότι η επιλογή σπουδών που βασίζεται σε αυτό το κριτήριο μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη επιτυχία και ικανοποίηση στη ζωή. Αντίθετα, χαρακτήρισε λάθος προσέγγιση την επιλογή επαγγέλματος με βάση μόνο την επαγγελματική αποκατάσταση.

Ο κ. Κατσανέβας παρομοίασε την εκπαίδευση με μια βαλίτσα γνώσεων και δεξιοτήτων. Ανεξαρτήτως του τομέα που θα επιλέξουν, οι φοιτητές θα λαμβάνουν γνώσεις και δεξιότητες που μπορούν να αξιοποιήσουν σε διάφορους κλάδους. Για παράδειγμα, ένας χημικός μηχανικός μπορεί να εργαστεί σε τομείς πέρα από τον παραδοσιακό τομέα του, όπως τρόφιμα, ενέργεια, πληροφορική και κατασκευές.

Αναφερόμενος στα επαγγέλματα που ενδέχεται να επηρεαστούν από την Τεχνητή Νοημοσύνη, παρατήρησε ότι δεν υπάρχουν επαγγέλματα που θα εξαφανιστούν. Αντιθέτως, θα μετασχηματιστούν. Η μόνη περίπτωση που μπορεί να υπάρξει απώλεια θέσεων εργασίας είναι αν κάποιος χάσει τη δουλειά του από έναν άλλο άνθρωπο που είναι ικανός στη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης.

Σημαντική είναι η επισήμανση του κ. Κατσανέβα ότι δύο επαγγέλματα αρχίζουν να επηρεάζονται άμεσα από την τεχνητή νοημοσύνη: οι προγραμματιστές και οι συγγραφείς. Αυτές οι θέσεις εργασίας εμφανίζουν ήδη μια μεταβολή τον τελευταίο καιρό, όπως παρατηρήθηκε κατά την είσοδο της τεχνητής νοημοσύνης στη ζωή μας.

Τέλος, αξίζει να υπογραμμιστεί ότι η διαδικασία του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού θα πρέπει να ξεκινά από την τρίτη Γυμνασίου, καθώς εκεί είναι η εποχή που οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν τον τύπο του σχολείου, όπως το ΕΠΑΛ ή το ΓΕΛ. Όπως τόνισε ο κ. Κατσανέβας, το εκπαιδευτικό σύστημα έχει από καιρό υποτάξει τις διαδικασίες του στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, γεγονός που χρήζει αναθεώρησης.

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

964447707459310
360_F_123709226_ocZ8yS8i8kZhYiHLwuKSfdPfq4NopbZU

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

athenschannel.gr 2

©2023 athenschannel.gr All Right Reserved by Digital Cities IKE

member-media-200x200-1
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?