Στρατηγικές Παρεμβάσεις για την Οδική Ασφάλεια και Υποδομές στην Ελλάδα
Η βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης είναι προγραμματισμένη για το καλοκαίρι, με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, σε πρόσφατη συνέντευξή του, υπογράμμισε ότι οι παρεμβάσεις είναι απαραίτητες μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, που ήδη εφαρμόζεται και στον άξονα Πατρών-Πύργου.
Φτάσαμε σε αυτό το στάδιο της ομιλίας καθώς ο κ. Δήμας εξέφρασε την αίσθηση του επείγοντος αναφορικά με τα κυκλοφοριακά ζητήματα της πρωτεύουσας, τα οποία χαρακτηρίζονται από τον υπουργό ως «πολυπαραγοντικό πρόβλημα». Αναμένεται, τη χρονιά που έρχεται εντός του 2025, να δημοπρατηθεί ο σημαντικός τριπλός οδικός κόμβος στον Σκαραμαγκά, ο οποίος θα διευκολύνει τη ροή της κυκλοφορίας και θα αποσυμφορήσει το κυκλοφοριακό φορτίο της Αθήνας.
Εξελίξεις στον Αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου
Ο υπουργός ανακοίνωσε την παραδοχή των πρώτων 65 χιλιομέτρων της Πατρών-Πύργου μέχρι το τέλος Ιουλίου, ενώ τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα αναμένονται να παραδοθούν μέχρι το τέλος Νοεμβρίου. Ο συνολικός προγραμματισμός των έργων περιλαμβάνει και βελτιώσεις στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, καθώς και αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις. Αυτή η αναβάθμιση είναι κρίσιμη, καθώς ο εν λόγω δρόμος στο παρελθόν είχε καταγράψει υψηλούς δείκτες τροχαίων δυστυχημάτων.
Στο πλαίσιο της οδικής ασφάλειας, από τον Δεκέμβριο του 2023, έχουν εφαρμοστεί ενισχυμένα μέτρα σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές και την Τροχαία, με σκοπό τη μείωση των ατυχημάτων σε ποσοστό κοντά στο 80%. Τα μέτρα αυτά αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση για άλλους επικίνδυνους οδικούς άξονες.
Παρεμβάσεις στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, ο οποίος αποτελεί έναν κρίσιμο παράγοντα για την ασφάλεια των οδικών μεταφορών στο νησί, είναι το επόμενο επίκεντρο παρέμβασης. Ο υπουργός δήλωσε ότι σύντομα θα παρουσιαστούν παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας, παρόμοιες με αυτές του Πατρών-Πύργου, σε τμήματα του ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι τα Λινοπεράματα. Αυτές οι παρεμβάσεις θα στοχεύσουν στη δραστική μείωση των ατυχημάτων μέχρι την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου.
Η κατασκευή του ΒΟΑΚ προχωρά, και συγκεκριμένα εργοτάξια λειτουργούν ήδη στα τμήματα Άγιος Νικόλαος–Νεάπολη και Νεάπολη–Χερσόνησος. Τον Μάιο, υπεγράφησαν συμβάσεις για το μεγαλύτερο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, μήκους 157 χιλιομέτρων, το οποίο αποτελεί εθνικής σημασίας έργο για την υποδομή της Κρήτης.
Σημαντικά Έργα Υποδομής
Ο Ε65, ένας άλλος σημαντικός αυτοκινητόδρομος της ηπειρωτικής Ελλάδας, βρίσκεται σε διαδικασία ολοκλήρωσης με στόχο να παραδοθεί το 2026. Η ολοκληρωμένη κατασκευή του θα προσφέρει άμεσες συνδέσεις στην Κεντρική Ελλάδα, ανοίγοντας έτσι νέες προοπτικές ανάπτυξης για πολλές περιφέρειες.
Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία, επίσης, έχει επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις στην πρόσβαση στη Λευκάδα. Το τμήμα Βόνιτσα–Λευκάδα αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2025, απαλλάσσοντας την περιοχή από την τρέχουσα κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Κατασκευή του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι
Η ανέγερση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα στη χώρα. Το νέο αεροδρόμιο, που προορίζεται να αντικαταστήσει το υπάρχον αεροδρόμιο, αναμένεται να εξυπηρετεί εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, ενώ ήδη υπάρχει έτοιμο το 60% του έργου.
Η διαχείριση της προόδου του έργου περιλαμβάνει τακτικές αυτοψίες και συνεργασία με τοπικές αρχές για την επίλυση θεμάτων που αφορούν τη λειτουργία του. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς ενώ επιδιώκεται η ταχεία ολοκλήρωση του έργου.
Η πρωτοβουλία μετατροπής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου θα συμβάλει στην αποτελεσματικότερη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας και αναμένεται να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες στους επιβάτες.
Κυκλοφοριακή Πολιτική στην Αττική
Η κυκλοφοριακή κατάσταση στην Αττική παραμένει φαύλος κύκλος, και σχεδιάζονται παρεμβάσεις όπως η ανάπτυξη του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά. Αυτή η σύνδεση, σε συνδυασμό με έργα βελτίωσης του υπάρχοντος δικτύου, θα περιορίσει τη συμφόρηση στις κεντρικές οδούς και θα προσφέρει εναλλακτικές διαδρομές για τα φορτηγά.
Η δημοπράτηση αυτού του κρίσιμου έργου είναι προγραμματισμένη για το 2025, με στόχο την ανακούφιση της κυκλοφοριακής πίεσης στην πόλη.